Karjeras izglītības programma 2022./2023. m.g.
ATVĒRTO DURVJU DIENAS Tevi interesējošā augstskolā meklē šeit: http://www.niid.lv/infodienas
PAŠIZPĒTES UN KARJERAS TESTUS meklē šeit: http://www.niid.lv/tests/testi_sakums.htm
RSU piedāvā https://www.rsu.lv/aktualitates/rsu-aicina-studetgribetajus-iepazit-augstskolu-un-pieteikties-pasta-pakai
Video materiāli par augstskolu.
https://www.rsu.lv/par-rsu/satiec-mus
LLU (Latvijas Lauksaimniecības Universitāte) aicina!
30.04. plkst. 18.00 – 23.00 attālināti aicinām piedalīties izzinošās aktivitātēs Eiropas Zinātnieku nakts pasākumā, kā moto šogad ir “Zinātnes daudzveidība nākotnei”.
Universitātes zinātnieki iepazīstinās ne tikai ar līdzšinējiem zinātnes sasniegumiem, bet arī ļaus paviesoties īstās zinātniskās laboratorijās un siltumnīcās, kā arī ieraudzīt zinātnieku ikdienu.
Attālinātā tikšanās notiks platformā: https://zinatniekunakts2021.lv/.
Vairāk informācijas par pasākumu: https://saite.lv/UvC2j
IZM aicina 11. un 12. klašu skolēnus tiešsaistes sarunās ar 24 Latvijas zinātniekiem un zinātniecēm atklāt dažādu zinātnes nozaru un pētniecības aizraujošo dabu.
Skolēni varēs uzzināt:
· Kas ir zinātne un cik daudzveidīgi un atšķirīgi ir pētījumi dažādās zinātnes nozarēs?
· Kur strādā zinātnieki un kādas prasmes viņiem nepieciešamas?
· Kā izvēlēties savu studiju virzienu vai zinātnes nozari?
· Ko zinātnieki var dot un ko dara uzņēmējdarbībā?
· Kāpēc valstij un sabiedrībai ir nepieciešama zinātne?
Projekts ZINĀTNE.ZOOMED.IN jeb ZINĀTNE.PIETUVINĀTA notiks tiešsaistē Zoom lietotnē visu aprīli otrdienās, trešdienās un ceturtdienās divos laikos: 13.00-13.40 un 14.30-15.10.
2021.gada janvārī 7.a un 7.b klasei sadarbībā ar sociālo zinību skolotāju I.Narutaviču notika karjeras izglītības nodarbība
Darba pasaules iepazīšanas pasākums „Zobu draugs”
Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.
8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības
iestādēs” karjeras
attīstības atbalsta pasākuma “Zobu draugs” ietvaros Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas 1.a un 1.b klases skolēni 29.10.2019. un 30.10.2019. ar kājām devās uz SIA “Daces Ločmeles zobārstniecības privātpraksi”.
Mērķis
– iepazīties ar zobārsta profesiju un darba vidi, darbā izmantojamo aprīkojumu, darba iespējām,
profesijai nepieciešamajām prasmēm un zināšanām
Zobārsts Artis Ločmelis katrai klasei atsevišķi vadīja
nodarbību, kuras laikā iepazīstināja skolēnus ar zobārsta profesiju. Zobārsts
izstāstīja par riskiem, ar kādiem zobārsts saskaras ikdienas darbā, par gandarījuma brīžiem, palīdzot cilvēkiem un
grūtībām profesijā.
Skolēni uzzināja kā norit tipiska zobārsta darba
diena, cik pacientiem zobārsts darba dienas laikā sniedz palīdzību un to, ka
zobārsta darbs ir komandas darbs.
Skolēni uzzināja par profesijai nepieciešamo izglītību
un mācību ilgumu. Skolēni uzzināja, ka zobārstam jāturpina izglītoties visu
laiku, kamēr viņš strādā par zobārstu. Skolēni uzzināja, kurus mācību
priekšmetus skolā jāmācās viscītīgāk, plānojot kļūt par zobārstu.
Izglītojamie guva priekšstatu par zobārsta darba apstākļiem, nepieciešamo fizisko
sagatavotību.
Zobārsts iepazīstināja izglītojamos ar darba vidi
kabinetā, zobārsta kabineta aprīkojumu, demonstrēja darba apģērbu, darbā
izmantojamos palīglīdzekļus un instrumentus. Zobārsts Artis, izmatojot mulāžu,
nodemonstrēja skolēniem kā notiek zoba labošanas process.
Pasākuma laikā skolēni uzzināja par zobārsta
iespējamajām darba vietām.
Paldies zobārstam Artim Ločmelim par interesantajām un informatīvi bagātajām nodarbībām, skolēniem par iesaistīšanos tajās!
Pedagogs karjeras konsultants Inguna Kaniņa
Darba pasaules iepazīšanas pasākums „ Uzņēmums un uzņēmējs”
Eiropas
Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs” karjeras
attīstības atbalsta pasākuma “Uzņēmums un uzņēmējs” ietvaros Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas 5.a, 5.b un 5.c
klases skolēni 15.11.2019. devās pie Lielvārdes novada uzņēmējiem
Mērķis – veidot izpratnes pamatus par uzņēmējdarbību, uzzināt
par profesiju daudzveidību uzņēmumā, iepazīties ar mājražošanas kā uzņēmējdarbības darba
specifiku, uzzināt par tūrisma apskates
objekta idejas rašanās un realizēšanas pamatiem, radošo pieeju uzņēmējdarbībā, kā
arī par uzņēmējam nepieciešamajām prasmēm un zināšanām.
Karjeras attīstības atbalsta pasākuma laikā 5.a
un 5.c klases skolēni ar kājām devās uz Lielvārdes novada uzņēmumu -
konditorejas studiju “Vaniļas debesis”, kas nodarbojas ar dažādu konditorejas
izstrādājumu izgatavošanu un meistarklašu organizēšanu.
Skolēni iepazinās arī ar biznesa idejas rašanās
pamatiem un uzzināja kā ir, uzsākt uzņēmējdarbību, izgatavojot konditorejas
izstrādājumus, kā no idejas nonākt līdz galarezultātam.
Pasākuma laikā skolēni iepazina uzņēmuma darba vidi un
iepazinās ar darba apstākļiem, klātienē vērojot speciālās iekārtas un
tehnoloģijas, ko izmanto konditorejas izstrādājumu tapšanā.
Speciālists konditors iepazīstināja izglītojamos ar
savu profesiju, ikdienas darbu,
nepieciešamajām prasmēm un zināšanām saskarsmē ar klientu, iepazīstināja izglītojamos
ar personisko pieredzi un ceļu līdz profesijai.
Praktiskas darbošanās – meistarklases laikā skolēni izzināja konditoram nepieciešamās rakstura īpašības,
novērtēja savas prasmes praktiskā darbībā un izgatavoja paši savu konditorejas
izstrādājumu.
5.b klases skolēni karjeras attīstības
atbalsta pasākuma ietvaros ar autobusu devās uz
Lielvārdes novadā darbojošu uzņēmumu “Zelmas maiznīca”.
Nodarbības laikā
skolēni guva priekšstatu par mājražošanu kā uzņēmējdarbības veidu, ko uzņēmējs veic ar mērķi gūt peļņu. Skolēni guva priekšstatu par uzņēmējdarbību
kā īpašu domāšanas un dzīves veidu, uzņēmējam nepieciešamajām personības
īpašībām, netradicionālu risinājumu meklēšanu un jaunu tirgu meklēšanu.
Skolēni uzzināja
kā mājražošana atšķiras no rūpnieciskās ražošanas un klātienē iepazina darba
vidi un darba apstākļus.
Skolēni uzzināja par maiznieka –mājražotāja kā tūrisma apskates
objekta idejas rašanos un realizēšanas pamatiem.
Praktiskas
darbošanās laikā izglītojamie izzināja maizniekam nepieciešamās rakstura īpašības
un izgatavoja paši savu maizes
izstrādājumu.
Skolēniem tika
izskaidrota maiznieka profesijas vēsturiskā attīstība, darbam nepieciešamais
aprīkojums un tā modernizācija.
Paldies “Vaniļas debesīm” un “Zelmas maiznīcai” par interesantajām un informatīvi bagātajām nodarbībām, skolēniem par iesaistīšanos tajās!
Pedagogs karjeras konsultants Inguna Kaniņa
“Profesiju daudzveidība kultūras pasaulē”
Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.
8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības
iestādēs” ietvaros 2019.gada 5.decembrī Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas
10.klases skolēni devās uz Latvijas Nacionālo Operu un Baletu, Aspazijas
bulvāris 3, Rīga iepazīt darba pasauli mākslas un kultūras jomā.
Pasākuma
mērķis – iepazīt profesiju daudzveidību
tēlotājmākslas un kultūras iestādē, uzzināt par profesijām nepieciešamām
prasmēm un zināšanām
Pasākuma “Profesiju
daudzveidība kultūras pasaulē” laikā
skolēni ar sabiedrisko transportu vilcienu devās uz Rīgu iepazīt profesiju
daudzveidību LNOB.
Izglītojamie
guva priekšstatu par režisora, izrādes direktora, kostīmu mākslinieka un
dekorāciju mākslinieka profesijām. Izglītojamie iepazina darba vidi, apstākļus un darba laikus.
Skolēni
uzzināja par profesijām nepieciešamajām zināšanām un prasmēm, nepieciešamo
izglītību un tās ieguves iespējām.
Izglītojamie
uzzināja par operdziedātāja un baletdejotāja profesiju, ikdienas darbu.
Izglītojamie iepazinās ar mākslinieku
darba apstākļiem un vidi uz skatuves, mēģinājumu zālēs, grimmētavās Latvijas
Nacionālā Operā un Baletā.
Izglītojamie
uzzināja par operdziedātāja un baletdejotāja profesijai nepieciešamajām
radošajām prasmēm un zināšanām, fiziskās sagatavotības lomu darbā, izturību,
rakstura īpašībām.
Pasākuma laikā
izglītojamie vēroja skatuves tehnisko darbinieku darbu Latvijas Nacionālās Operas
un Baleta aizkulisēs. Izglītojamie uzzināja par tehnisko profesiju daudzveidību
teātra mākslas nodrošināšanai un vēroja skatuves tehniskos darbiniekus darbībā.
Karjeras pasākums tika finansēts projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.
Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas
pedagogs karjeras konsultants Inguna
Kaniņa
“Nākotnes iespējas”
Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 2019.gada 4.decembrī Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolā 12.klašu skolēniem notika izaugsmes trenera Ingas Bites vadītas nodarbības ,,Nākotnes iespējas”.
Pasākuma
mērķis – veikt pašnovērtējumu, attīstīt
nākotnes darba tirgū pieprasītās prasmes, mācīties izvirzīt mērķus un plānot to
sasniegšanu.
Skolēni izaugsmes treneres vadībā mācījās izvirzīt mērķus un plānot to
sasniegšanas veidus. Skolēni uzzināja kā pareizi un mērķtiecīgi veikt savu
izvēli.
Karjeras attīstības
atbalsta pasākuma laikā skolēni izzināja
sevi, attīstīja emocionālo inteliģenci, attīstīja sadarbības prasmes,
pilnveidoja analītiskās prasmes.
Nodarbības laikā
skolēni attīstīja tādas nākotnes darbā tirgū nepieciešamās prasmes kā
komunikācijas prasmes.
Karjeras attīstības atbalsta pasākuma
laikā izaugsmes trenere organizēja skolēnu diskusiju ar mērķi izšķirt, kur
rodas problēmas un kādi ir labākie “darba instrumenti”, lai attīstītu grupas
dalībnieku pārrunu vešanas prasmes, sekmētu grupas saliedēšanos, uzlabotu
komunikāciju.
Izmantojot metodiku “Karjeras māja”, skolēni pilnveidoja zināšanas un izpratni par karjeru, tās izvēli, kas atbilst katra indivīda personībai.
Pedagogs karjeras
konsultants
Inguna Kaniņa
”IT Latvijā” un “ Kā darbojas tehnoloģijas?”
Eiropas
Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 2019.gada 11.decembrī Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolā viesojās
Kurzemes Democentrs.
6.a un 6.b klases skolēniem Kurzemes
Democentrs vadīja nodarbību “IT Latvijā”, savukārt 2.a un 2.b klases skolēniem tika vadīta nodarbība “Kā darbojas
tehnoloģijas?”
Karjeras atbalsta pasākuma mērķis - iepazīties
ar profesijām IT pasaulē, to lomu nākotnē, kā arī uzzināt par Latvijā izgudrotām un izstrādātām
informācijas tehnoloģijām
Karjeras attīstības atbalsta pasākumā skolēni
piedalījās IT jomas pārstāvju vecumposmam atbilstoši vadītā nodarbībā.
Nodarbības laikā skolēni savu iespēju robežās guva priekšstatu par informācijas
un komunikācijas tehnoloģiju nozari, tās darbības virzieniem, attīstību un
veiksmīgākajiem Latvijas piemēriem.
Skolēni
iepazinās ar Latvijā izstrādātām
informācijas tehnoloģijām un izmēģināja modernās tehnoloģijas, ko ir
veidojuši Latvijas IT uzņēmumi un guva priekšstatu par to, kas notiek vietējā
tehnoloģiju vidē.
Skolēni uzzināja par profesijām IT pasaulē – programmētāji, dizaineri, jauno
produktu inženieri, profesiju nākotni un iespējām iegūt nepieciešamo
izglītību.
Skolēni
uzzināja par IT speciālistu darba dienu, darba vidi un darba iespējām un guva
priekšstatu, kurās jomās un iestādēs nepieciešami IT speciālisti.
Pasākuma laikā skolēni ieguva jaunas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju prasmes un zināšanas, attīstīja digitālo pratību un pašvadītu mācīšanos.
Pedagogs karjeras konsultants
Inguna Kaniņa
“Ražojam paši”
Eiropas
Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 13.01.2020. notika karjeras
attīstības atbalsta pasākums “Ražojam paši”, kura laikā 7.a, 7.b un 7.c klases skolēni ar
sabiedrisko transportu – vilcienu devās uz Ogri, lai apmeklētu uzņēmumu
“SierŠtelle”, kur iepazinās ar ražošanas procesu uzņēmumā un tā saražoto
produkciju.
Mērķis – iepazīties ar mājražošanas darba specifiku
uzņēmumā un ražošanas procesā iesaistītajām
profesijām.
Nodarbības laikā skolēni
iepazinās ar siera ražošanas idejas rašanos un attīstību, siera ražotni un
darba apstākļiem tajā.
.Skolēni klātienē
vēroja kā tiek ražots siers pēc oriģinālām receptēm un iesaistījās tā
gatavošanā.
Mācību
ekskursijas laikā skolēni guva priekšstatu par mājražošanu kā vienu no uzņēmējdarbības veidiem, mājražošanas darba specifiku un uzņēmējdarbības
pamatiem, darba
vidi un apstākļiem, darbinieku atlases kritērijiem, darba laika specifiku un
uzņēmējam nepieciešamajām personības īpašībām.
Skolēni uzzināja kā no idejas nonākt līdz galaproduktam.

Gribu studēt!
Eiropas
Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros notika karjeras attīstības
atbalsta pasākums 11.klases skolēniem izglītības iespēju izpētei “Gribu
studēt!”.
Mērķis – iegūt visaptverošu informāciju par izglītības iespējām Latvijā un ārzemēs.
Karjeras attīstības atbalsta pasākuma laikā skolēni devās uz Rīgas Stradiņa
Universitātes Medicīnas izglītības tehnoloģiju centru, kas ir modernākais medicīnas izglītības tehnoloģiju
centrs Baltijā. Skolēni iepazinās ar dažādām medicīnas tehnoloģijām, uzzināja
par jaunākajiem sasniegumiem tehnoloģiju pielietojumā medicīnā un izmēģināja simulāciju
tehnoloģijas.
Skolēni uzzināja par izglītības iespējām RSU pamatstudiju programmās,
tuvāk iepazina izvēlēto studiju virzienu, studiju apstākļus, mācību vidi un
mācību procesā izmantojamos resursus augstskolā.
Karjeras attīstības
atbalsta pasākumā laikā skolēni apmeklēja
starptautisku izglītības izstādi “Skola 2020”.
Pasākuma laikā skolēni
iepazinās ar mācību programmām Latvijā un ārvalstīs, tikās ar izglītības
iestāžu pārstāvjiem no koledžām, tehnikumiem,
vidusskolām, mācību centriem un nozares uzņēmumiem.
Skolēni uzzināja par
uzņemšanas noteikumiem, budžeta vietām, studiju apmaiņas un prakses iespējām.
Skolēni iepazinās ar iespējām
apgūt dažādas profesijas viesmīlības, skaistumkopšanas, ēdināšanas un citās
nozarēs, kā arī varēja praktiski izmēģināt savas spējas kādā no tām.
Pasākuma laikā skolēniem bija iespēja uzzināt par studiju kredītiem, vērot prezentācijas, piedalīties aktivitātēs
un konkursos.
Interesenti uzzināja
visu nepieciešamo par starptautisko eksāmenu kārtošanu, skolēnu vasaras valodu nometnēm
ārzemēs, kā arī iepazinās ar inovatīviem mācību līdzekļiem un jaunākajām mācību
tehnoloģijām .
Pašnovērtējuma veikšanas, karjeras lēmumu
pieņemšanas pasākum
“Mērķis
dzīvē”
Eiropas
Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 19.02.2020. notika karjeras attīstības
atbalsta pasākums “Mērķis dzīvē”
Pasākuma mērķis – veikt pašnovērtējumu, mācīties izvirzīt
mērķus un plānot to sasniegšanu, attīstīt nākotnes darba tirgū
pieprasītās prasmes.
Karjeras attīstības atbalsta pasākuma laikā izaugsmes trenere Inga Bite no “Dari Latvijai” vadīja
lekciju
-praktisku nodarbību 9.a un 9.b klases
skolēniem.
Skolēni izaugsmes treneres vadībā mācījās uzstādīt un izvirzīt mērķus,
plānot to sasniegšanas veidus, paredzēt iespējamos šķēršļus. Skolēni uzzināja
kā pareizi un mērķtiecīgi veikt savu izvēli.
Karjeras attīstības
atbalsta pasākuma laikā izaugsmes trenere izmantoja metodi “Karjeras enkuri”, kas palīdz izzināt
sevi, noskaidrot savas personības stiprās
un vājās puses. Apkopojot iegūtos testa rezultātus, izaugsmes
trenere sniedza atgriezenisko saiti par katra skolēna stiprajām pusēm.
Nodarbības laikā skolēni
pilnveidoja komunikācijas prasmes, attīstīja sadarbības prasmes,
pilnveidoja analītiskās prasmes.
Izaugsmes trenere
veicināja emocionālās inteliģences attīstību un rosināja vēlmi uzņemties
atbildību par savu dzīvi.
Izmantojot metodiku “Karjeras māja”, skolēni pilnveidoja zināšanas un izpratni par karjeru, tās izvēli, kas atbilst
katra indivīda personībai.
Paldies Ingai
Bitei no “Dari Latvijai” par interesanto un pašnovērtējumu attīstošo nodarbību,
skolēniem par iesaistīšanos tajās!
„Profesiju daudzveidība vides atbalstam”
Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.
8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības
iestādēs” ietvaros 2020.gada 19.februārī
notika karjeras attīstības atbalsta pasākums darba pasaules iepazīšanai „Profesiju daudzveidība vides
atbalstam”, kurā piedalījās Edgara Kauliņa Lielvārdes
vidusskolas 8.a un 8.b klases skolēni.
Mērķis - iepazīties ar profesiju daudzveidību iestādē, gūt priekšstatu par radošo,
plānošanas jomas, tehnisko un uz cilvēku saskarsmi vērsto profesiju
nepieciešamību vides aizsardzībai.
Karjeras
attīstības atbalsta pasākuma ietvaros skolēni devās uz Rumbulu, lai apmeklētu SIA “Getliņi EKO”.
Pasākuma laikā skolēni guva
priekšstatu par profesiju daudzveidību vides aizsardzībai - inženieru,
agronomu, loģistikas, energoefektivitātes speciālistu jomas darbinieku un
klientus apkalpojošās sfēras profesiju
kopdarbību un katras šīs profesijas nozīmi kopīgā mērķa sasniegšanā.
Skolēni uzzināja par
uzņēmuma darbinieku/profesionāļu misiju veicināt ekoloģisko atkritumu
apsaimniekošanu.
Pasākuma laikā skolēni
uzzināja par radošuma nepieciešamību speciālistiem, kas nodarbojas ar jaunu
apsaimniekošanas risinājumu meklēšanu, kā arī radošās domāšanas nepieciešamību
atkritumu pārveidošanai otrreizēji izmantojamu sadzīves priekšmetu ražošanā.
Skolēni uzzināja
par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu uzņēmuma infrastruktūrā un darbiniekiem,
kas strādā ar šīm tehnoloģijām, nepieciešamajām prasmēm un zināšanām, strādājot
ar tehnoloģijām.
Pasākuma laikā skolēni guva priekšstatu par jautājumiem, kas saistīti ar vides drošību un valsts ilgtspējīgu attīstību.
Pedagogs karjeras konsultants Inguna Kaniņa
Lielvārde var!
Eiropas
Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 29.01.2020. un 05.02.2020. notika karjeras
attīstības atbalsta pasākums “Lielvārde var!” darba
pasaules iepazīšanai un pašvērtējuma veikšanai.
Mērķis
–uzzināt par konditoram nepieciešamajām
prasmēm un zināšanām, novērtēt savas prasmes konditora profesijā, veidot
izpratnes pamatus par uzņēmējdarbību.
Karjeras
attīstības atbalsta pasākuma laikā 3.a un 3.b klases skolēni ar kājām devās uz
Lielvārdes novada uzņēmumu - konditorejas studiju “Vaniļas debesis”, kas
nodarbojas ar konditorejas izstrādājumu izgatavošanu.
Skolēni uzzināja, kādu profesiju zināšanas un prasmes
nepieciešamas, strādājot konditorejas studijā - konditors, mājas lapas
administrators, kasieris, loģistikas speciālists, sagādnieks, interjera
dizaineris, šoferis, grāmatvedis u.c.
Skolēni uzzināja, cik vienkārši vai
sarežģīti ir uzsākt uzņēmējdarbību, izgatavojot konditorejas izstrādājumus.
Pasākuma laikā skolēni iepazina konditora darba vidi,
nepieciešamo fizisko sagatavotību, klātienē vēroja speciālās iekārtas –
profesionālos mikserus, cepeškrāsnis, profesionālos ledusskapjus, ko izmanto
konditorejas izstrādājumu tapšanā.
Speciālists - konditors iepazīstināja izglītojamos ar savu profesiju,
ikdienas darbu, nepieciešamajām prasmēm un
zināšanām saskarsmē ar klientu, iepazīstināja izglītojamos ar personisko
pieredzi un ceļu līdz profesijai.
Praktiskas darbošanās – meistarklases laikā izglītojamie izzināja konditoram nepieciešamās rakstura īpašības, novērtēja savas prasmes praktiskā darbībā un izgatavoja paši savu konditorejas izstrādājumu.
Paldies “Vaniļas debesis” saimniecei Ilzei Stepiņai par interesantajām un informatīvi bagātajām nodarbībām, skolēniem par iesaistīšanos tajās!
Pedagogs
karjeras konsultants
Inguna
Kaniņa

KARJERAS IZVĒLES TESTI
Kurš mācību priekšmets man patīk vislabāk? Padomi veiksmīgai karjeras izvēlei
Izglītības sistēma Latvijā
https://www.prakse.lv/virtual-practice/list
http://viaa.gov.lv/lat/karjeras_atbalsts/euroguidance_sadala/klasu_audzinatajiem/
http://www.profesijupasaule.lv/lv/news
https://twitter.com/ProfPasaule
http://www.niid.lv/tests/testi_sakums.htm
Kādas būs nākotnes profesijas?
https://www.draugiem.lv/special/skolanakotnei/?tab=5&id=12§ion=1
Jautājums – kurš mācību priekšmets man patīk vislabāk, ir starta punkts ceļā uz savai personībai un iespējām piemērotākās profesijas izvēli. Izdevumā atrodama informācija par dažādām profesijām, galvenajiem mācību priekšmetiem, kuri jāapgūst izglītības iestādē, nozīmīgāko prasmju un zināšanu uzskaitījums, kas nepieciešams šīs profesijas pārstāvim, kā arī darba iespēju un karjeras izaugsmes piemēri.
http://viaa.gov.lv/files/news/722/kurs_maaciibu_priekshmets_man_patiik_vislabaak_2008.pdf
Infografikas karjeras plānošanai
http://www.niid.lv/infografikas
Iespēja vidusskolā mācīties un apgūt:
Projekta ietvaros 10.-12. klašu skolēni var apgūt profesionālās pilnveides izglītības programmu “Uzņēmējdarbības pamati”, kas ir akreditēta (akreditācijas lapa Nr.AI5562) un par tas apgūšanu skolēnam tiek piešķirta valsts atzīta profesionālās pilnveides apliecība.
Konkursi, zināšanu olimpiādes, ideju sanāksmes, attīstības un biznesu spēles, ideju un uzņēmējdarbības inkubatori, prakses zināmos Latvijas uzņēmumos, izzinošie ceļojumi pa Eiropu un vēl daudzi citi personības un profesionālo prasmju attīstoši pasākumi 3 gadu garumā.
Paralēli skolā apgūstamajiem priekšmetiem – skolēniem ir iespēja ērtā un vienkāršā veidā apgūt vēl 7 uzņēmējdarbības priekšmetus, kas jauniešu sagatavo turpmākajām dzīves gaitām, darba meklējumiem, studijām vai privātai uzņēmējdarbībai.
Avots:http://esilideris.lv/lv/esi-l%C4%ABderis-par-projektu
Digitālā karjeras spēle “Kāds tipiņš Tu esi” – jaunieši var uzzināt savu personības tipu.
Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) sociālajā tīklā Draugiem.lv izveidojusi digitālu spēli „Kāds tipiņš Tu esi?”, lai jauniešiem interaktīvā veidā parādītu, kā pašiem meklēt atbildes uz savas karjeras izvēles jautājumiem. Spēle piedāvā jauniešiem izvērtēt savu uzvedību dažādās ikdienas situācijās, atklājot viņu karjeras veidošanas personības tipu. VIAA šo iniciatīvu ieplānojusi gadskārtējās Karjeras nedēļas ietvaros.Atbalsts karjeras izvēlē
Skolā īstenotās izglītības programmas nodrošina izglītojamo iepazīšanos ar profesijām. Skolas administrācija, klašu audzinātāji, bibliotekāre sniedz informāciju par skolā apgūstamajām izglītības programmām, iepazīstina ar mācību procesa organizāciju. Ir izstrādāti informatīvi materiāli par skolā realizētajām izglītības programmām. Skolā rīko konsultācijas izglītojamiem un viņu vecākiem par izglītības programmu un mācību procesa organizēšanu.
Klases audzinātāju stundās ir iekļauti ar karjeras izvēli saistīti temati.
Skolā ir pieejama informācija par dažādu izglītības iestāžu piedāvātajām izglītības programmām un profesijām. Vidusskolēni katru gadu apmeklē izstādi „Skola”. Projekta dienu ietvaros izglītojamie dažādās valsts un privātajās iestādēs veic „Ēnu dienas”.
Notiek tikšanās ar dažādu augstskolu un tehnikumu audzēkņiem un pasniedzējiem. Skola sadarbojas ar karjeras izvēles centriem, atbalsta skolēnu interešu un vajadzību apzināšanu un izpēti. Informācijas iegūšanai iespējams izmantot Internetu. Skolā ir apkopota informācija par absolventu tālākizglītību: vairāk par 90% turpina mācīties Latvijas augstskolās un koledžās.
Skolas absolventi saņēmuši Vītola stipendijas balvu.