VIDES NOVĒRTĒJUMS 2021./22.
Analizējot tēmas, pie kurām esam strādājuši iepriekšējos gados, esam secinājuši, ka pilnvērtīgu analīzi ir grūti veikt. Tam par cēloni bija vairāki pārtraukumi mācību procesā. Līdz ar to pie izvērtēšanas nelikām klāt ūdens, enerģijas, pārtikas izvērtējumu skaitļos. Tos ievietosim pavasarī pie atkārtotas izvērtēšanas. Pārsvarā stāvoklis visās tēmās nav pasliktinājies (vismaz mēs tos neesam pasliktinājuši ar savu darbu). Uzlabojumi ir nepieciešami, tos mēs iespēju robežās arī veiksim.
Par gada tēmu izvēlējāmies BIOLOĢISKO DAUDZVEIDĪBU. Pamatojums - tēma mums vēl nav bijusi, tā ietver arī tēmas: skolas vide un apkārtne, pārtika, ūdens. Tajā ir plašas iespējas pētnieciskajam darbam skolas apkārtnē, jo mums tuvu ir Daugava, skaisti parki, pļavas, mežs, skolas siltumnīca. Tēma būs interesanta.
ENERĢIJA. Atjaunojām atgādnes pie elektrības slēdžiem. Tai skaitā arī skolotāju istabā. Ievērojām, ka tur deg gaisma arī tad, kad neviena nav.
Šogad klašu vēdināšanā tika izveidots grafiks ar laikiem, kad klases jāvēdina stundu laikā, ne tikai starpbrīžos.
TRANSPORTS. Vizuāli pēc grafika izskatās, ka situācija pasliktinājusies. Tam par pamatu var būt, ka pārvietošanās saistīta ar daudziem ierobežojumiem (cilvēku skaits vienā transporta līdzeklī u.c.). Tomēr, izvērtējot visus apstākļus, ir iespējams situāciju uzlabot, ja vien atkal nesāksies kādi ierobežojumi.
ATKRITUMI. Situācija normāla. Ir jauni konteineri papīram un atsevišķi plastmasai. Regulāri tiek nodota makulatūra. Tiek runāts par nepieciešamību taupīt papīru. Ir ieteikts, ka skolēni mācību priekšmetā lieto vienu kladi, nevis katru gadu iekārto jaunu. Pagaidām nav nepieciešamība pēc pārtikas atkritumu kompostēšanas, jo tos paņem iedzīvotāji kā barību dzīvniekiem.
ŪDENS. Situācija nav pasliktinājusies. Atjaunojām uzrakstus pie ūdens krāniem. Par taupīgāku attieksmi bija jārunā ar 1.-4. klašu skolēniem. Ir veikti vairāki uzlabojumi. Ierīkoti 2 ūdens noliešanas režīmi, nepil krāni. Visas nepilnības savlaicīgi tiek novērsts.
PĀRTIKA. Ja ir kas, ko mēs nevaram ietekmēt ,tad tie ir iepirkumi. Sekojam līdzi 1.-4. klašu skolēnu ēšanas paradumiem ēdnīcā. Runājam ar viņiem, pusdienās dežūrējam pie viņu galdiem. Anketējām. Centāmies noskaidrot, ko viņi neēd, ko labprāt ēstu. Ar rezultātiem iepazīstinājām ēdnīcas personālu. Ir diezgan grūti ko mainīt, jo pie ēšanas paradumiem ir jāstrādā mājās vecākiem.
SKOLAS VIDE UN APKĀRTNE. Šogad, rudens periodā, mazāk tika izmantota āra mācībām skolas apkārtne. Mācības notika attālināti. Skolēni paspēja apmeklēt tuvāko bišu dravu, mežu. Ir izveidota jaunā kukaiņu māja. Pie skolas ir pietiekošā daudzumā koki un dekoratīvie krūmi. Uzcelta jaunā siltumnīca. Ir izstrādāts priekšlikums par skolas pagalma atsvaidzināšanu skolēnu aktivitātēm. Nav izdevies papildināt skolas vestibilus ar lielajiem, zaļajiem augiem. Meklēsim iespēju šajā gadā. Augiem, kuri ir uz palodzēm, iegādājamies vienādus dekoratīvos podus. Lai saules puses telpas nepārkarstu saulē, uz logiem ir gaismu necaurlaidīgas plēves. Diemžēl augiem tās nepatīk! Brīvlaikos augus izvietojam gaitenī.
Vides koordinatore Velta Gobiņa